اخبار دنیای دیجیتال

بررسی آخرید فن آوری ها و اخبار دنیای دیجیتال گوشی موبایل، پرینتر، تبلت، دوربین دیجیتال و ...

اخبار دنیای دیجیتال

بررسی آخرید فن آوری ها و اخبار دنیای دیجیتال گوشی موبایل، پرینتر، تبلت، دوربین دیجیتال و ...

بررسی آخرید فن آوری ها و اخبار دنیای دیجیتال گوشی موبایل، پرینتر، تبلت، دوربین دیجیتال و ...

۲۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

D-Link DWR-932C 4G LTE Modem مودم همراه 4G LTE بی سیم دی-لینک مدل DWR-932C

مودم 4G LTE مدل DWR-932C دستگاهی برای اتصال به اینترنت است. این مدل در ادامه‌ی مدل موفق DWR-932 تولید شده‌است و از مشخصات نسبتا مشابهی در مقایسه با آن برخوردار است. قابلیت نصب و استفاده از سیم‌کارت‌های نسل چهارم 4G و امکان نصب کارت حافظه‌ی microSD تقریبا تمام کاری است که از این دستگاه کوچک مشکی پوش برمی‌آید. البته باید توانایی فعالیت به عنوان یک روتر بی‌سیم را هم به مجموعه‌ی قابلیت‌های DWR-932C اضافه کنید. داشتن یک مودم 4G خوب را می‌توان یک امتیاز تلقی کرد؛ برای اینکه متوجه شوید چرا چنین ادعایی می‌کنیم، تا انتهای مطلب را مطالعه کنید!

مودم DWR-932C بدنه‌ی نسبتا کوچکی دارد و یک‌دست مشکی رنگ‌آمیزی شده‌است. سایز مودم به اندازه‌ای است که خیلی راحت درون کیف روی دوشی، کوله‌پشتی یا جیب لباس جا می‌شود و مزاحمتی ایجاد نمی‌کند. بدنه‌ی مودم در قسمت جلویی با استفاده از پلاستیک آینه‌ای براق مشکی تزیین شده و در قسمت پشتی، از یک لایه پلاستیک مات بافت‌دار استفاده می‌کند. بافت به کار رفته در قسمت پشتی، یک بافت راه‌راه است که به صورت افقی اعمال شده؛ به گونه‌ای که جنس استیل برس‌خورده را در ذهن تداعی می‌کند. کلیدهای کنترل مودم در قسمت کناری بدنه کار گذاشته شده‌اند و مجموعا دو عدد هستند. یکی از این کلیدها، طبیعتا کلید پاور دستگاه است و دیگری برای فعال کردن قابلیت WPS به کار می‌رود. دایره‌ای بودن این کلیدها، محل قرارگیری آن‌ها و دوگانه بودن‌شان به شدت یادآور کلیدهای ولوم iPhone 5S و iPhone SE است. در محل متناظر کلیدهای کنترل در سمت دیگر بدنه، پورت microUSB قرار دارد و دو وظیفه بر عهده دارد؛ اولی که شارژ باتری دستگاه است و وظیفه‌ی دوم، برقراری اتصال کابلی بین مودم و کامپیوتر است. در واقع شما می‌توانید علاوه بر اتصال بی‌سیم به مودم، به صورت کابلی هم از آن استفاده کنید که خود نکته‌ی مثبتی است و می‌تواند برای خیلی‌ها، حایز اهمیتی باشد.

برای راه‌اندازی مودم نیاز است در پشتی آن‌را باز کنید تا سیم‌کارت، کارت حافظه و باتری را جا بزنید. مشابه اکثر مودم‌های سیم‌کارت خور، محل قرارگیری سیم‌کارت در این دستگاه هم پشت باتری است و برای دسترسی به سیم‌کارت حتما نیاز است باتری از جای خود خارج شود که ممکن است برای عده‌ای ناراحت‌کننده باشد. اتفاقی که در موبایل‌های قدیمی مرتبا شاهدش بودیم باید در مودم‌های سیم‌کارتی هم تکرار شود که به هیچ‌وجه خوشایند نیست؛ مطمئنا قرارگیری سیم‌کارت در محلی که حتی از بیرون بدنه و بدون نیاز به بازکردن دستگاه قابل دسترس باشد خیلی بهتر از وضع فعلی مودم DWR-932C است. با خارج کردن باتری از جای خود، تگ اطلاعاتی مودم را خواهید دید که برای راه‌اندازی اولیه نیازشان دارید: اسم شبکه‌ی بی‌سیم و رمز عبور (Password) اولیه از مواردی هستند که باید حتما قبل از جازدن سیم‌کارت و باتری جایی یادداشت کنید؛ در غیر این ‌صورت باید دوباره زحمت بازکردن دستگاه و بیرون آوردن باتری را به خود بدهید.

روشن و خاموش شدن پیوسته‌ی LED ها در اثر گذر زمان اعصاب‌ خردکن می‌شود.

در قسمت جلوی بدنه، خبری از نمایشگر نیست و تنها سه چراغ LED در این قسمت جا خوش کرده‌اند که البته کارایی مناسبی دارند و کمی جلوتر به عملکرد تک‌تک آن‌ها اشاره می‌کنیم. همین قدر اشاره کنیم که نبود یک نمایشگر جمع و جور این پتانسیل را دارد که به این دستگاه خوب لطمه وارد کند. نمایشگری که بتواند میزان داده‌ی مصرفی را به کاربر نشان دهد اصلا درخواست زیادی نیست و به سادگی می‌توان به این نقص طراحی ایراد گرفت. از طرف دیگر، روشن و خاموش شدن پیوسته‌ی چراغ‌های LED در اثر گذر زمان اعصاب‌ خردکن می‌شود که دست بر قضا تمامی هم ندارد! از این رو، در صورتی که مودم را روی میز کار قرار می‌دهید بهتر است پارچه‌ای، چیزی روی‌ش بیندازید تا چشم‌تان به LED ها نیفتد!

گفتیم که این دستگاه فاقد نمایشگر بیرونی است و تنها سه LED رنگی دارد. درست است که نبود نمایشگر برای یک مودم 4G ضعف به حساب می‌آید، اما دی-لینک سعی کرده این شدت مشکل را با استفاده از کلکی هوشمندانه تا حدودی کم کند. LED های به کار رفته درون بدنه از نوع چندرنگ انتخاب شده‌اند و با توجه به رنگ LED ها و نوع روشن شدن‌‌شان می‌توان پی به رموز خاصی برد! دی-لینک توانسته با حذف نمایشگر و استفاده از این چراغ‌ها، کمی کنترل مدیریتی به صاحب دستگاه بدهد، اما این قضیه ممکن است به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید و حوصله‌ی حفظ کردن کدهای رنگی را نداشته‌باشند؛ هرکس چنین حسی داشته‌باشد کاملا حق دارد! به هر حال، در جدول زیر می‌توانید از کم و کیف حکایت چراغ‌های LED و معنی هر کدام شان مطلع شوید.

اگر از تلفن بی‌سیم 2.4 گیگاهرتزی استفاده می‌کنید، بین تلفن و مودم DWR-932C فاصله ایجاد کنید.

راستش استفاده معمولی از مودم محدود به محدود به دانستن همین کدها می‌شود و به غیر از این مورد، پیچیدگی خاصی ندارد. همه چیز به سادگی فشردن کلید پاور و وصل شدن به مودم است و نیاز به انجام تنظیمات خاصی ندارید. حال اگر می‌خواهید بدانید مودم DWR-932C واقعا چه حرف‌هایی برای گفتن دارد و سرتان برای کندوکاو کردن در تنظیمات درد می‌کند، باید بخش نرم‌افزار را مطالعه کنید.

این را هم باید گفت که این مودم از سیگنال بی‌سیم 2.4 گیگاهرتز استفاده می‌کند. پس چنانچه تلفن بی‌سیمی در منزل یا محل کارتان دارید، مطمئن شوید که بین مودم و فرستنده‌ی تلفن بی‌سیم فاصله‌ی کافی وجود داشته‌باشد. در غیر این‌ صورت، ممکن است روی تلفن بی‌سیم تان نویز بیفتد و کیفیت مکالمه‌تان را کاهش دهد.

دسترسی به پنل مدیریت مودم از طریق وارد کردن آدرس 192.168.0.1 درون نوار آدرس مرورگرها انجام می‌شود. در استفاده از مروگرها هم محدودیتی وجود ندارد؛ با هر مرورگری روی موبایل، تبلت یا کامپیوترتان می‌توانید به این صفحه دسترسی داشته‌باشید. پنل مدیریت، در واقع مرکز کنترل جزیی‌ترین تنظیمات موجود در مودم است و هر آن‌چه مودم ارایه می‌دهد را می‌توان از این بخش دستکاری کرد و تغییر داد. به محض لاگین کردن درون پنل مدیریت، با صفحه‌ای روبرو می‌شوید که می‌توان نام صفحه‌ی دسترسی سریع را به آن داد. در این صفحه چند مشخصه‌ی اصلی دستگاه که معمولا بیشترین کاربرد را دارند به صورت گرافیکی به نمایش گذاشته‌ شده‌اند. نوع چیدمان آیتم‌ها و رنگ‌بندی استفاده شده به گونه‌ای است که حس راحتی را در کاربر به وجود می‌آورد. آیتم‌هایی که از طریق این صفحه قابل دسترسی هستند را می‌توان به صورت کلی این‌گونه دسته‌بندی کرد:

1- بخش Internet: نام اپراتوری که در حال استفاده از سیم‌کارت آن هستید، نوع شبکه‌ای که به آن وصل شده‌اید، میزان داده‌ی مصرف شده و قدرت سیگنال را نمایش می‌دهد.

2- بخش Connection Mode: این بخش، مدت زمانی که به اینترنت وصل بوده‌اید را نمایش می‌دهد. دکمه‌ای در این بخش وجود دارد که می‌توانید تعیین کنید با روشن شدن مودم، اتصال اینترنت به صورت خودکار برقرار شود یا خودتان در زمان دلخواه اتصال اینترنت را برقرار کنید.

3- بخش Wi-Fi: تعداد دستگاه‌های وصل شده به مودم و نوع سیگنال بی‌سیم را نشان می‌دهد.

4- بخش Messaging: همان‌طور که از عنوان‌ش برمی‌آید به پیامک‌ (SMS) مربوط می‌شود و تعداد پیامک‌های دریافتی و پیش‌نویس‌های (Draft) موجود در دستگاه را نشان می‌دهد.

5- بخش Power Saving: نشان می‌دهد که آیا قابلیت صرفه‌جویی مصرف برق فعال شده‌است یا خیر. مثلا آیا تعیین کرده‌اید که دستگاه پس از چه مدتی به حالت Sleep برود یا چنین کاری انجام نداده‌اید. در صورت فعال بودن این قابلیت، زمان تعیین شده بر حسب دقیقه نمایش داده خواهد شد.

به غیر از این صفحه‌ی دسترسی سریع، قسمت حرفه‌ای تری هم برای مودم در نظر گرفته شده که از طرق پنج برگه (Tab) قرار گرفته در منوی بالایی پنل مدیریت می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته‌باشید. از این قسمت می‌توانید کنترل دقیق‌تری روی امکانات مودم داشته‌باشید. رابط کاربری ساده است و همه‌چیز در کمال راحتی طراحی شده‌است. حتی قابلیت‌های کمی پیچیده هم به ابتدایی‌ترین شکل ممکن ارایه شده‌اند تا هیچ‌کس گلایه‌ای از بابت‌ منوهای پیچیده‌ی مودم نداشته‌باشد. در حالت کلی می‌توان این برگه‌های پنج‌گانه را این طور معرفی کرد:

1- تب Internet برای کنترل تنظیمات کلی اینترنت استفاده می‌شود. مشاهده‌ی دقیق داده‌های دریافتی (دانلود) و ارسالی (آپلود) از طریق این بخش انجام می‌شود. شاید مهم‌ترین موردی که در این بخش به کارتان خواهد آمد، امکان تنظیم دستی مودم برای کار در حالت 4G و 3G یا حتی 2G است. در واقع در این بخش شما مودم را مجبور می‌کنید تا در یک نوع شبکه‌ی خاص کار کند.

2- تب Wi-Fi Setting برای تغییر در تنظیمات وای‌فای و WPS استفاده می‌شود. در این بخش هم غالبا با تغییر اسم شبکه‌ی وای فای، تغییر رمز عبور وای فای، مسدود کردن دسترسی کاربران ناخواسته سروکار دارید. اگر به دنبال تنظیمات پیشرفته‌تری هستید، می‌توانید MAC Filter را در این بخش پیدا کنید. MAC Filter برای تعیین این است که چه دستگاه‌هایی می‌توانند به مودم وصل باشند. همچنین می‌تواند IP های خاص و پورت‌های مدنظر کاربر را فیلتر کند تا دسترسی به شبکه از محیط بیرون حذف شود.

3- از تب Applications برای دسترسی به فایروال و تنظیمات امنیتی برای هر چه بیشتر کردن امنیت دستگاه‌های متصل استفاده می‌شود. البته دو قابلیت خوب در این قسمت وجود دارد که باید به آن‌ها اشاره کرد: اولین قابلیت، پنل ارسال و دریافت پیامک است که کاملا مثل یک موبایل عادی پیامک‌های دریافتی و ارسالی کاربر را مدیریت می‌کند. امکان ارسال پیامک هم در آن وجود دارد، اما نه از آن پنل‌های ارسال پیامک انبوه که احتمالا با خواندن جمله‌ی قبل به فکرتان خطور کرده‌است. قابلیت بعدی، ارسال کدهای دستوری USSD است. فکر کنید که می‌توانید بدون خارج کردن سیم‌کارت از درون مودم، میزان شارژ باقی‌مانده را چک کنید و بسته‌های جدید ثبت کنید.

4- تب System برای کنترل دسترسی و اطلاعات Login کاربرد دارد. در این قسمت می‌توانید فرمور دستگاه را آپگرید کنید و شمارنده‌ی داده‌های دریافتی را صفر کنید.

5- از بخش Help هم می‌توانید برای پیدا کردن پاسخ سوالات متداول استفاده کنید.

یک خرید خوب

هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که از خرید مودم DWR-932C پشیمان است.

مودم DWR-932C از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خوبی برخوردار است، یک باتری 2000 میلی‌آمپر ساعتی دارد که حداقل 5 ساعت استفاده مداوم دوام می‌آورد و تا 10 کاربر می‌توانند به صورت هم‌زمان به آن وصل شوند. اتصال اینترنتی 4G LTE با حداکثر سرعت دانلود 150 مگابیت بر ثانیه برای وصل شدن به اینترنت تا چند سال می‌تواند به عنوان یک اتصال ایده‌آل مطرح باشد؛ البته این مورد کاملا به سرعت پیشرفت فناوری 4G درون کشور بستگی دارد؛ به هر حال این مودم می‌تواند تا حداکثر سرعت دانلود 18.75 مگابایت بر ثانیه را پوشش دهد. خود مودم به هیچ وجه اذیت‌کننده نیست؛ چیزی که کمی ناراحت‌کننده است نبود نمایشگر و نقص لوازم جانبی درون جعبه است. داخل جعبه، تنها یک مودم وجود دارد و یک کابل شارژ میکرو یواس‌بی (microUSB) و دفترچه‌های راهنما و کاغذهای این چنینی. شاید کمی بدعادت شده‌ایم و انتظار داریم کیف حملی، بند آویزی، محافظی چیزی همراه با محصول دریافت کنیم. اما باید قبول کرد که انتظار یک شارژر به عنوان همراه حداقلی برای یک مودم همراه، انتظار بی‌جایی نیست و نبودن‌ش حسابی توی ذوق می‌زند. DWR-932C اما به خودی خود محصول خوبی است و هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که از خریدش پشیمان است.

نقاط قوت
  • پشتیبانی از USSD
  • پشتیبانی از شبکه پرسرعت 4G LTE
  • پشتیبانی از کارت حافظه micro SD
نقاط ضعف
  • نداشتن نمایشگر

بهترین قیمت خرید مودم روتر

  • دیجی کاتالوگ
  • ۰
  • ۰

Huawei Honor 6 Plus Dual SIM Mobile Phone گوشی موبایل هوآوی آنر مدل 6 Plus دو سیم کارت

گوشی «هوآوی آنر 6 پلاس» (Huawei Honor 6 Plus) از سری گوشی‌هایی معرفی‌شده در جریان کنفرانس MWC2015 بارسلوناست. این گوشی را می‌توان به‌نوعی اوج خلاقیت هوآوی در طراحی دانست. آنر 6 پلاس از گوشی‌های لوکس هوآوی به شمار می‌رود که با زیر برند تجاری آنر وارد بازار شده است.

 

زیبا مثل آنر

استفاده از محافظ‌های گوریلا گلس برای محافظت از قاب پشت، همچنین استفاده از فلز با رنگ‌های جذاب، زیبایی کم‌نظیری را برای آنر 6 پلاس به ارمغان آورده‌اند. البته بافت‌هایی که برای فلز قاب پشتی و جلویی آنر 6 پلاس در نظر گرفته‌شده‌اند، در چشم‌نواز بودنش بی‌اثر نیستند.

احتمالا، در نگاه اول متوجه شباهت زیاد آنر 6 پلاس با گوشی اپل آیفون 4 خواهید شد. قاب دور فلزی و استفاده از شیشه برای محافظت از قاب پشتی تنها شباهت‌های این گوشی در مقایسه با آیفون 4 نیستند؛ بلکه محل قرارگیری جک 3.5 میلی‌متری صدا، نوار‌های پلاستیکی روی قاب دور برای آنتن‌دهی بهتر و حتی محل قرارگیری دوربین اصلی و سلفی هم از شباهت‌های آنر 6 پلاس به محصول تولیدی اپل در سال 2010 به شمار می‌آیند.

 

 

 

اگر شباهت‌های آنر 6پلاس به آیفون 4 را نادیده بگیریم، ساختار ظاهری این گوشی شباهت‌های زیادی به گوشی‌های P8 و P8 Lite دارد. روی لبه‌ی بالایی قاب فلزی آنر 6 پلاس جک 3.5 میلی‌متری هدفون، درگاه اینفرارد برای کنترل لوازم صوتی و تصویری و میکروفن دوم برای حذف صدا‌های اضافی هنگام مکالمه قرار گرفته‌اند. هوآوی لبه‌ی سمت چپ گوشی را خالی گذاشته و کلید‌های کنترل صدا، کلید روشن/خاموش و درگا‌ه‌های سیم‌کارت و کارت حافظه‌ی جانبی را روی لبه‌ی مقابل قرار داده است. روی لبه‌ی پایینی هم پورت microUSB و میکروفون اصلی مکالمه ‌مشاهده می‌شوند. قاب جلویی گوشی طراحی ساده‌ای دارد. هوآوی نمایشگری 5.5 اینچی را به‌گونه‌ای روی قاب جلویی آنر 6 پلاس قرار داده که کمترین فاصله را از لبه‌های راست و چپ داشته باشد. در بالای این نمایشگر اسپیکر مکالمه، حس‌گرهای نور و مجاورت، به همراه LED اعلان‌ها و دوربین سلفی مشاهده می‌شوند. زیر نمایشگر خالی است و برخلاف عادت، برند تجاری هوآوی یا آنر در زیر نمایشگر دیده نمی‌شوند؛ در عوض روی قاب پشتی، جایی که توجه را بیش از همه به خود جلب می‌کند؛ برند تجاری honor هک شده است. همچنین دوربین‌های دوگانه گوشی به همراه فلششان بالای این قاب قرار گرفته‌اند. در انتهای قاب پشتی هم اسپیکر اصلی گوشی به چشم می‌خورد. 

استفاده از ترکیب شیشه و فلز، ظاهری بی‌نقص و زیبا به گوشی داده است. همچنین کلید‌ها و جک 3.5 میلی‌متری هدفون در جای مناسبی قرار گرفته‌اند تا دسترسی کاربر به آن‌ها ساده باشد. کنترل گوشی با یک دست دشوار به نظر می‌رسد. اگر هم بتوانید گوشی را با یک دست کنترل کنید، برای دسترسی به تمام نقاط نمایشگر به‌ناچار با‌ید از هر دو دست خود کمک بگیرید. اگر زیبایی این گوشی برایتان جذاب است، نباید وزن بالا و ضخامتش را فراموش کنید. 165 گرم وزن و ضخامتی نزدیک به 8 میلی‌متر از نکات منفی در طراحی ظاهری این گوشی زیبا هستند.

رزولوشن صفحه‌ی نمایش آنر6پلاس fullHD معادل با 1920 در 1080 پیکسل است. با توجه به 5.5 اینچی بودنش، تراکمی در حدود 401 پیکسل بر اینچ دارد. این تراکم پیکسلی در مقایسه با سایر گوشی‌های هم‌رده قابل‌قبول به نظر می‌رسد. نمایشگر آنر 6 پلاس از فناوری IPS بهره می‌برد؛ پس خیالتان از خوانایی آن در زوایای مختلف راحت باشد. رنگ‌ها در این نمایشگر طبیعی و بسیار به واقعیت نزدیک هستند. صفحه‌ی لمسی این گوشی هم می‌تواند تا 10 لمس را به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی کند. 

اگر از کسانی هستید که بیشتر اوقات باید در محیط‌ باز با گوشی سر و کار داشته باشید، بدانید روشنایی این نمایشگر تا حدی مناسب است که زیر نور مستقیم خورشید هم می‌توانید محتویاتش را بدون مشکل مشاهده کنید. روشنایی نمایشگر آنر 6 پلاس در مقایسه با P8 و P8 Lite  بیشتر است. همچنین وجود حسگرهای مجاورت، شتاب‌سنج و روشنایی باعث عملکرد بی‌نقص این نمایشگر با هر شرایط محیطی می‌شود. در نهایت باید گفت، این نمایشگر تراکم، کیفیت و روشنایی قابل‌قبولی دارد. 

 

برای آنر6پلاس سیستم‌عامل اندروید کیت‌کت نسخه‌ی 4.4.2 در نظر گرفته‌ شده است. با توجه به تاریخ عرضه‌ی این گوشی؛ این سیستم‌عامل کمی قدیمی به نظر می‌رسد. هوآوی می‌توانست در این گوشی هم مثل P8 و P8Lite از اندروید لالی‌پاپ استفاده کند. در کنار این سیستم‌عامل و برای افزایش کا‌رآیی آن، نسخه‌ی سوم رابط کاربری اختصاصی هوآوی با نام ایموشن، به کار گرفته ‌شده است. این رابط کاربری در قسمت‌های مختلف، شباهت‌‌های زیادی به رابط کاربری آی‌فون یعنی iOS دارد.
آنر6پلاس به تراشه‌ی اختصاصی هوآوی به نام «های‌سیلیکون کِیرین 925» (HiSillicon Kirin 925) مجهز شده است. این تراشه از نوع 32 بیتی است و از لیتوگرافی 28 نانومتری استفاده می‌کند. کِیرین 925 از فناوری big.LITTLE بهره می‌برد. چهار هسته پردازنده‌ از نوع کورتکس A15 با قدرت پردازش 1.8 گیگاهرتز برای پردازش‌های سنگین و همچنین چهار هسته دیگر از نوع کورتکس A7 با قدرت پردازش 1.3 گیگاهرتز برای کار‌های روزمره و معمول دارد. 

 

آزمون

در کنار این تراشه، 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی وجود دارد که به کمک کارت حافظه‌ی جانبی تا 128 گیگابایت قابل‌افزایش است. در آزمون AnTuTu، آنر6پلاس، نمره‌ی 44392 را کسب کرد. این نمره برای چنین مجموعه‌ی سخت‌افزاری منطقی و مناسب به نظر می‌رسد.

پردازنده‌ی گرافیکی مالی T624 با قدرت پردازش 600 مگاهرتز برای پردازش‌های گرافیکی این گوشی در نظر گرفته ‌شده است. علاوه بر این پردازنده‌ها، روی این تراشه، سه گیگابایت رم با فرکانس 1600 مگاهرتز از نوع LPDDR3 قرار دارد.

در این گوشی می‌توانید از دو سیم‌کارت استفاده کنید؛ اما این امکان و استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی به ‌صورت انتخابی در این گوشی وجود دارد. آنر6 پلاس از شبکه‌ی 4G پشتیبانی می‌کند. برای کاربران این گوشی امکان استفاده از فناوری‌های ارتباطی دیگر نظیر Wi-Fi، بلوتوث، NFC و رادیوی FM هم فراهم‌شده است. برای این گوشی باتری 3600 میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم-پلیمر در نظر گرفته‌شده است. این باتری توسط کاربر قابل‌تعویض نیست. زمان استفاده از این باتری با یک‌ بار شارژ کامل با توجه به نمایشگر و تراشه‌ی کم‌مصرف آنر 6 پلاس مطلوب به نظر می‌رسد.

 


روی قاب پشتی آنر6پلاس دو دوربین قرار گرفته‌اند. هر دو دوربین سنسور 8 مگاپیکسلی دارند. این دو دوربین می‌توانند تصاویری با حداکثر رزولوشن 13 مگاپیکسل را ثبت کنند. دوربین اصلی دهانه‌ی دیافراگم  f/2.0 و دوربین کمکی دهانه‌ی دیافراگم f/2.4 دارد. فلشی از نوع LED برای این دو دوربین در نظر گرفته ‌شده تا در شرایط نوری بد هم امکان ثبت تصاویر باکیفیت وجود داشته باشد. 
رابط کاربری دوربین ساده و تقریبا شبیه به رابط کاربری دستگاه‌های مبتنی بر iOS است. سه حالت ضبط ویدیو، ثبت عکس و دیافراگم گسترده؛ حالت‌های اصلی رابط کاربری دوربین در آنر 6 پلاس هستند. علاوه بر این‌ حالت‌ها، تنظیمات مفصل‌تری هم وجود دارند که مکان فراخوانی آن‌ها با آیکون‌هایی در بالای رابط کاربری دوربین فراهم ‌شده است.

در حالت دیافراگم گسترده، دو دوربین کمک می‌کنند تا تصاویری ثبت شوند که کاربر در هنگام مشاهده آن‌ها می‌تواند، فوکوس را روی هر نقطه از عکس تنظیم کند. مشابه چیزی که قبل‌تر در HTC One M8 شاهدش بودیم. همچنین قابلیت‌هایی مثل Super Night (عکاسی در شب با درصد نویز کمتر)، Online Translate (ترجمه متون با استفاده از دوربین)، Water Mark (درج تاریخ، دمای هوا و مکان جغرافیایی روی تصاویر ثبت‌شده)، HDR، Panorama و Beauty هم در بخش تنظیمات به چشم می‌خورند. 


دیافراگم باز

از قابلیت‌های جذاب در گوشی آنر 6 پلاس، عکاسی با حالتی به نام «دیافراگم باز» (Wide aperture) است. در این حالت اگر تصویری ثبت کنید از چند جسم که در فاصله‌های متفاوت نسبت به یکدیگر قرار دارند، بعد از ثبت تصویر در قسمت گالری تصاویر، تنظیماتی برای تغییر فوکوس روی سوژه‌های مختلف وجود دارد.

بدین ترتیب حتی بعد از ثبت تصویر هم می‌توان روی نقاط مختلف عکس فوکوس دستی داشت. برای بهتر دیدن این نوع عکاسی می‌توانید به تصویر زیر توجه کنید.  


تصاویر ثبت‌‌شده‌ی این دوربین‌ها از رنگ طبیعی برخوردارند. همچنین کنتراست خوبی در تصاویر مشاهده می‌شود. نکته‌ی منفی در مورد عکاسی با آنر 6 پلاس سرعت کم ثبت عکس در این گوشی است. عملیات ثبت و ذخیره‌ی تصاویر با سرعت کمی انجام می‌شود که در مواقع ضروری آزاردهنده به نظر می‌رسد. همچنین این گوشی می‌تواند ویدیو‌هایی را با رزولوشن 1920 در 1080 با صدای استریو و نسبت تصویر 16 به 9 با سرعت 30 فریم بر ثانیه ثبت کند.
دوربین سوم این گوشی هم که برای عکاسی سلفی به کار می‌رود، سنسوری 8 مگاپیکسلی دارد. تصاویر این دوربین روشنایی مناسب و رنگ‌های قابل‌قبول و نزدیک به واقعیت دارند.

نمونه‎‌هایی از عکس‌هایی که با گوشی آنر 6 پلاس ثبت شده است. 

برای شمایی که به زیبایی ظاهری گوشی در کنار سخت‌افزار و نمایشگر مناسب اهمیت می‌دهید، آنر 6پلاس می‌تواند انتخاب خوبی باشد .

گوشی آنر6پلاس، نه‌تنها در اسم با پسوند پلاس خوانده می‌شود؛ بلکه در اندازه هم باید به آن لقب پلاس دارد. طراحی ساده‌ی این‌ گوشی آن را به یکی از خوش‌ساخت‌ترین گوشی‌های هوآوی تبدیل کرده است. نمایشگر بزرگ 5.5 اینچی با رزولوشن قابل‌قبول باتری با ظرفیت بالا و امکان استفاده از دو سیم‌کارت و پشتیبانی از شبکه‌ی 4G دلایلی منطقی برای خرید این گوشی زیبا به شمار می‌روند. همچنین سخت‌افزار قدرتمند این گوشی می‌تواند به‌راحتی از پس اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین برآید. در کنار این امکانات مطلوب نباید به‌سادگی از کنار دوربین‌های دوگانه‌ی این گوشی عبور کرد؛ اما سیستم‌عامل قدیمی و سنگینی این گوشی را در مقایسه با اندازه‌‌اش می‌توان جز نقاط‌ضعف آن در نظر گرفت. 

نقاط قوت
  • بدنه فلزی یکپارچه
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی 4G
  • باتری با ظرفیت بالا
  • صفحه‌ی نمایش با رزولوشن و روشنایی بالا
نقاط ضعف
  • وزن نسبتا زیاد
  • دیجی کاتالوگ
  • ۰
  • ۰

Huawei P9 Dual SIM Mobile Phone گوشی موبایل هوآوی مدل P9 دو سیم کارت

تلفن هوشمندی  ظریف با دو دوربین در پشت، کیفیت ساختی خوب و نرم‌افزاری که زیباست اما گه‌گاه توی ذوق‌مان می‌زند. این‌ها مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که می‌شود درباره‌ی هواوی P9 گفت.

فروردین ۹۵ شرکت چینی هواوی در شهر لندن از جدیدترین پرچم‌دارش در بازار تلفن‌های هوشمندش رونمایی کرد. هواوی P9 یک صفت بارز و هیجان‌انگیز دارد؛ دوربین‌های دوتایی این دستگاه با همکاری شرکت لایکا ساخته شده‌اند. تا پیش‌ازاین با گوشی‌هایی با دو دوربین در پشت ملاقات کرده بودیم؛ اما هواوی P9 اولین تلفن هوشمندی است که یکی از دو دوربین اصلی‌اش، سیاه‌وسفید عکاسی می‌کند. اگر می‌خواهید دیدی کامل نسبت به هواوی P9 به‌دست بیاورید در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی‌مان را با هیجان‌انگیزترین ویژگی هواوی P9 شروع می‌کنیم. P9 در بخش پشتی دستگاه، دو دوربین دارد. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، برند لایکا در کنار دوربین‌ها نقش بسته است.

لایکا یکی از محترم‌ترین نام‌ها در صنعت عکاسی است. اما همکاری این شرکت معتبر با هواوی در ساخت دوربین‌های P9 تا چه حد بوده؟ گویا لایکا سخت‌افزاری برای هواوی نساخته، بلکه در فرایند طراحی و تولید دوربین‌های این گوشی نظارت داشته و استانداردهای به‌کاررفته را تایید کرده است. هر دو دوربین پشتی این تلفن هوشمند، ۱۲ مگاپیکسلی هستند و نسبت کانونی‌ لنزشان f.2/2 است. تفاوت اصلی این دو دوربین این است که یکی‌شان رنگی و دیگری تک‌رنگ  عکاسی می‌کند. P9 قادر است با ترکیب تصاویر ثبت‌شده از دو دوربین، تصاویری با کنتراست رنگ بالا و جزییات زیاد را خلق کند.

دوربین تک‌رنگ این گوشی هم به‌تنهایی عکس‌های خیره‌کننده‌ای می‌گیرد. اگر طرفدار ثبت عکس‌های سیاه‌وسفید هستید، هواوی P9 انتخاب مناسبی برای‌تان خواهد بود. عکس سیاه‌وسفیدی که مستقیما توسط یک سنسور تک‌رنگ گرفته شده، در مقایسه با عکسی که با یک سنسور رنگی، ثبت و سپس به سیاه‌وسفید برگردانده شده، از کیفیت بالاتری برخوردار است. این موضوع برای عکاسان حرفه‌ای موبایل از اهمیت زیادی برخوردار است و احتمالا دوربین P9 (دست‌کم در زمینه‌ی عکاسی‌ سیاه‌وسفید) آن‌ها را راضی می‌کند.

شرکت ال‌جی هم در تلفن هوشمند G5 از دو دوربین در بخش پشتی استفاده کرده است. اما رویکرد دو دوربینی این شرکت به‌کل با روش هواوی فرق دارد. در LG G5 یک دوربین ۸ مگاپیکسلی واید در کنار دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته است. امکان ثبت تصاویر واید به‌وسیله‌ی دوربین دوم از بارزترین ویژگی‌های دوربین G5 است.

 

اما برمی‌گردیم به دوربین هوای P9. در حالت تک‌رنگ (monochrome)، دوربین P9 تصاویر خوبی می‌گیرد: عمق رنگ مشکی در تصاویر گرفته‌شده کاملا رضایت‌بخش ‌است و در سرتاسر تصویر شاهد کنتراست مناسبی هستیم. پس از عکاسی در حالت تک‌رنگ، نیازی به ویرایش خاصی روی تصویر ندارید. در حالت رنگی هم، P9 سربلند بیرون می‌آید. عکس‌ها زنده و تصاویر طبیعی به‌نظر می‌رسند. حالت HDR‌ در این دستگاه به‌خوبی کار می‌کند. به‌طور مثال اگر صحنه‌ای داشته باشید که نور زیاد و تاریکی شدیدی بر آن حاکم باشد، قابلیت HDR به کمک‌تان می‌آید و خروجی قابل‌قبولی را به شما می‌دهد.

استفاده از دو لنز، یک مزیت دیگر را هم نصیب شما می‌کند: دو دوربین پشتی P9 به کمک هم قادرند عمق میدان تصویر را تغییر بدهند. درست مثل کاری که دوربین‌های DSLR با تغییر دیافراگم انجام می‌دهند. البته نتیجه‌‌ی این کار در P9 همیشه مطلوب نیست. در بعضی تصاویر ثبت‌شده، نوعی تاری غیرطبیعی دیده می‌شود.

دوربین اصلی P9 قادر است در حالت ۳۰ فریم بر ثانیه با رزولوشن Full HD‌ فیلم‌برداری کند. دوربین جلویی (یا همان سلفی) هواوی P9، ۸ مگاپیکسلی است. کیفیت تصاویر و ویدیوهای گرفته شده با دوربین جلو هم به‌خصوص در محیط‌های داخلی، مناسب است.

هواوی مثل اکثر گوشی‌های رده‌بالای دو سال اخیرش، حسگر اثر انگشت را در پشت دستگاه قرار داده. این حسگر بدون کوچک‌ترین مشکلی از عهده‌ی وظیفه‌ی اصلی‌اش برمی‌آید.

هواوی P9 طراحی ظریفی دارد. اگر از منتقدان گوشی‌های بزرگ هستید، این دستگاه را حتما می‌پسندید. باوجود نمایشگر ۵٫۲ اینچی و بدنه‌ی فلزی، P9 سبک است و به‌خوبی در دستان‌تان جای می‌گیرد. P9 از نظر وزن با ۱۴۴ گرم، از سبک‌ترین تلفن‌های هوشمند هم‌قدو‌قواره‌اش است. ضخامت این گوشی هم ۷ میلی‌متر است و از این لحاظ از هر سه گوشی گلکسی S7، ال‌جی G5‌ و آیفون 6s ظریف‌تر است. P9 مثل اکثر تلفن‌های هوشمند هواوی به شیار microSD‌ مجهز است. استفاده از درگاه USB Type-C هم در نوع خود جالب است. پیش از این، گوشی‌های مثل ال‌جی G5، HTC 10 و نکسوس 6P هم به همین درگاه مجهز شده بودند. USB Type C مزایای زیادی دارد؛ مهم‌ترینش این است دیگر لازم نیست برای وصل کردن کابل USB‌ نگران جهت اتصال باشید؛ کابل از هر دو طرف به درگاه متصل می‌شود.

 

هواوی در P9 یک پردازشگر ۸ هسته‌ای )روی تراشه‌ی های‌سیلیکون ۹۵۵(، ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی تعبیه کرده است. البته مدلی هم با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه قرار است به بازار راه پیدا کند. تقریبا بازی یا اپلیکیشن اندرویدی‌ای نیست که این سخت‌افزار از عهده‌ی اجرایش برنیاید. نتایج بنچ‌مارک‌های مختلف هم از عملکرد سخت‌افزاری خوب این تلفن هوشمند خبر می‌دهند. در ضمن در هواوی P9 از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده که می‌تواند حدود یک روز در کاربری معمولی شارژ دستگاه‌تان را تامین کند.

 

 

اما در بخش نرم‌افزاری، نوعی سردرگمی وجود دارد. هواوی P9 با اندروید ۶ مارشملو به بازار عرضه می‌شود. مثل همیشه هواوی از رابط کاربری Emotion UI روی اندروید استفاده کرده. به‌لطف سخت‌افزار مناسب، عملکرد نرم‌افزاری هم روان است. در نگاه اول همه‌چیز زیبا، رنگارنگ و دلنشین به‌نظر می‌رسد. هواوی با رابط کاربری اختصاصی‌اش، تغییرات زیادی در اندروید گوگل به‌وجود آورده؛ برای مثال دیگر از لیست اپلیکیشن‌ها، به سبکی که در اندروید خالص شاهدش هستیم، خبری نیست. در واقع، آیکون اپلیکیشن‌ها در صفحه‌های خانگی پراکنده شده‌اند. هواوی، علاوه بر اپلیکیشن‌های متداول گوشی‌های اندرویدی، چندین اپ دیگر هم به نرم‌افزار دستگاه اضافه کرده است. برخی از آن‌ها مثل مدیریت ایمیل با تقویم، ممکن است کاربر عادی را کمی سردرگم کند. با این‌حال، اعتراف می‌کنیم که بحث در مورد رابط کاربری کمی سلیقه‌ای است. عجیب نیست که بسیاری از کاربران نقطه‌ی قوت تلفن‌های هوشمند هواوی را در رابط کاربری آن می‌دانند. اگر رابط کاربری Emotion UI خوش‌تان می‌آید که هیچ؛ اگر ظاهر ساده‌تری از رابط کاربری گوشی انتظار دارید، می‌توانید خیلی راحت نسبت به نصب یک لانچر محبوب مثل Google Now Launcher یا Nova Launcher اقدام کنید. البته در مورد گوشی‌های هواوی مشکل بروزرسانی اندروید هم وجود دارد. نسخه‌ی جدید اندروید برای محصولات این شرکت، در مقایسه با محصولات سامسونگ و ال‌جی، دیرتر ارایه می‌شود.

به‌سختی می‌توان نمایشگرهای گوشی‌های هواوی ایراد گرفت؛ مگر این‌که انتظارات شما خیلی زیاد باشد! P9 نمایشگری ۵٫۲ اینچی با رزولوشن 1۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل دارد. این رزولوشن، تراکم پیکسلی 423ppi را به همراه دارد. اعتقاد ما این است که این میزان تراکم پیکسلی کفایت می‌کند و بیشتر از آن، چندان به کارتان نمی‌آید. لازم به ذکر است که ال‌جی G5‌ و گلکسی S7 در مقایسه با نمایشگر P9، تراکم پیکسلی بیشتری دارند؛ اما  تراکم پیکسلی آیفون 6s از گوشی مدنظر ما کمتر است. از نظر روشنایی و کیفیت رنگ‌ها، صفحه نمایش P9 کیفیت خوبی دارد. این نمایشگر حتی در زیر نور خورشید و در محیط‌های بیرونی هم ناامیدتان نمی‌کند.

هواوی P9، تلفن هوشمندی جمع‌وجور و دوست‌داشتنی است. مهم‌ترین ویژگی این گوشی، وجود دو دوربین در بخش پشتی‌اش است. این دوربین‌ها، به‌خصوص وقتی به‌صورت تک‌رنگ (سیاه‌وسفید) عکاسی می‌کنید، تصاویر خوبی را برای‌‎تان ثبت می‌کنند. در حالت کلی تجربه‌ی عکاسی با دوربین‌های این گوشی کاملا رضایت‌بخش است. سخت‌افزار قدرتمند و بدنه‌ی ظریف دو ویژگی مثبت دیگر هستند که به ارزش خرید این دستگاه اضافه می‌کنند. اما ما مهم‌ترین نقطه‌ی ضعف P9‌ را در رابط کاربری آن می‌دانیم. البته این موضوع هم تا حدی به سلیقه و تجربه‌های قبلی کاربر بستگی دارد. اگر یک تلفن هوشمند ظریف اندرویدی می‌خواهید که دوربینش خوب باشد و عکس‌های سیا‌ه‌وسفید خوبی بگیرد، هواوی P9 باید یکی از اولین انتخاب‌های شما باشد.

نقاط قوت
  • نوآوری در بخش دوربین و ثبت تصاویر باکیفیت
  • ظرافت بدنه‌ی دستگاه و کیفیت ساخت خوب
  • قابلیت شارژ سریع باتری
  • سه گیگابایت حافظه رم
نقاط ضعف
  • رابط کاربری شلوغ و سنگین Emotion UI
  • دیجی کاتالوگ
  • ۰
  • ۰

مدل 2016 گوشی Galaxy On7

مدل 2016 گوشی Galaxy On7

سامسونگ به تازگی چند مدل از گوشی‌های قدیمی خودش را با بروزرسانی‌های جدید تحت عنوان مدل 2016 راهی بازار کرده است. به نظر می‌رسد که این شرکت در حال ساخت مدل جدیدی از گوشی گلکسی On7 است که جایگزین مدل سال گذشته خواهد شد.

براساس اطلاعاتی که در سایت واردات و صادرات کشور هند قرار گرفته، سامسونگ چند قطعه‌ که مربوط به گوشی جدیدی با شماره مدل SM-G610F می‌شود را وارد این کشور کرده است. از آنجایی که گوشی On7 سال گذشته با شماره مدل SM-G600 راهی بازار شده بود، احتمال می‌رود که این قطعات مربوط به مدل جدید باشد.

در لیست منتشر شده، برخی از مشخصات سخت افزاری Galaxy On7 سال 2016 هم دیده می‌شود. این گوشی دو سیم‌کارته خواهد بود که البته محل قرار گرفتن سیم‌کارت دوم به شکل هیبریدی ساخته شده و می‌توان کارت حافظه در آن قرار داد. یک دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت آن قرار گرفته و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در جلوی آن دیده می‌شود. این تلفن همراه هوشمند یک صفحه نمایش Full HD خواهد داشت.

GalaxyOn7-2

مدل قبلی On7 از صفحه نمایشی با کیفیت 720p بهره می‌برد و یک دوربین پشت 13 مگاپسکلی در پشا و دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی داشت. امیدواریم که مدل جدید One7 از رم و حافظه‌ی داخلی بیشتری  در مقایسه با مدل سال گذشته برخوردار باشد.

  • دیجی کاتالوگ
  • ۰
  • ۰

قیمت خرید هواوی P9 و P9 پلاس


رونمایی از هواوی P9 و P9 پلاس در تهران

ساعتی پیش شرکت هواوی در مراسمی در هتل اسپیناس پالاس تهران از دو تلفن هوشمند P9 و P9 پلاس رونمایی کرد. در حاشیه‌ی این مراسم، مجموعه‌ای از تصاویر در قالب یک گالری عکس به حاضرین نمایش داده شد. تمام این تصاویر با P9 گرفته شده بودند. جالب‌ترین ویژگی‌ P9‌ و P9‌ پلاس این است که به دو دوربین در بخش پشتی مجهز شده‌اند. شرکت لایکا (Leica) در ساخت این دوربین‌ها با هواوی همکاری کرده است. هواوی P9 هم‌اکنون در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کاتالوگ موجود است و امکان خرید آن وجود دارد. P9‌ پلاس هم به‌زودی به بازار ایران عرضه خواهد شد.

امروز شرکت هواوی در هتل اسپیناس تهران میزبان جمعی از خبرنگاران حوزه‌ی تکنولوژی بود. در این مراسم که با حضور تعدادی از مدیران هواوی از جمله آقای «رِی یائو» (Ray Yao)، از مدیران ارشد این شرکت برگزار شد، از جدیدترین پرچم‌داران هواوی در بازار تلفن‌های هوشمند رونمایی شد. البته خیلی‌ها پیش‌ازاین با خانواده‌ی P9‌ ملاقات کرده بودند. ۱۸ فروردین، یعنی حدودا دو ماه پیش، هواوی در مراسمی در شهر لندن از P9 و P9 پلاس رونمایی کرده بود. یک هفته‌ای است که P9 در دیجی‌کالا برای خرید موجود بود؛ حالا هم هواوی بالاخره مراسم رونمایی از آن را در کنار برادر بزرگ‌ترش P9 پلاس برگزار کرد.

مراسم امروز با صحبت‌های «رِی یائو» (Ray Yao)، مدیر منطقه‌ای هواوی شروع شد. او ابتدای همین امسال به عنوان مدیر کشوری هواوی در دفتر ایران آغاز به کار کرده. او می‌گوید ایران یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خاورمیانه است. او در صحبت‌هایش به موقعیت پیشروی هواوی در بازار تلفن‌های هوشمند اشاره می‌کند و می‌گوید که این شرکت توانسته در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۰۸ میلیون دستگاه گوشی را بفروشد. گویا نرخ رشد فروش گوشی‌های هواوی بسیار سریع بوده به‌طوری‌که این شرکت در سه فصل اول امسال، ۷۵ میلیون دستگاه تلفن هوشمند را فروخته است. بر اساس آماری که آقای یائو منتشر کرد، از Mate 7 و P7‌ هر کدام بیش از ۷ میلیون دستگاه فروخته شد. P8 هم در عرض ۶ ماه فروش ۵ میلیونی را تجربه کرد. ری یائو در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موقعیت برند هواوی اشاره کرد. نام هواوی در سال ۲۰۱۵ در بین ۱۰۰ برند برتر جهان دیده می‌شود. در لیست باارزش‌ترین برندها هم هواوی رتبه‌ی ۷۰ را به خود اختصاص داده است.

پی 9

پس از رِی یائو، «بنیامین دارامی» (مدیر ارشد بازاریابی هواوی در ایران) به روی سن آمد. او سخن‌اش را با مروری بر موفقیت‌های سری‌های پیشین گوشی‌های P آغاز کرد. دارامی معرفی P9 را در سه بخش انجام داد: طراحی، عکاسی و تکنولوژی.

در بخش اول، دارامی از بدنه‌ی یکپارچه فلزی و باریک P9 گفت که با وجود بهره‌گیری از یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی، ابعاد کوچک‌تری در مقایسه با گوشی‌های ۵ اینچی دیگر دارد. سپس در مورد یکی از مشکلات اصلی گوشی‌های پرچم‌دار، یعنی بیرون‌زدگی لنز دوربین‌شان سخن گفته شد و اینکه چگونه لنز هم سطح با بدنه‌ی P9، مانع از ایجاد خط و خش بر روی‌اش خواهد شد.

در بخش دوم سخنان دارامی، در مورد دوربین و همکاری هواوی با شرکت «لایکا» (Leica) سخن گفته شد. این بخش با بررسی مشکلات اصلی عکاسان موبایل یعنی عکاسی در شرایط نوری نامساعد آغاز شد. سپس از سابقه‌ی صد ساله‌ی شرکت لایکا در صنعت عکاسی سخن به میان آمد. هواوی P9 همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شده بود، دارای دو دوربین یکی حسگری رنگی (RGBW) و دیگری حسگری سیاه و سفید است. ترکیب عکس گرفته شده با این دو دوربین، باعث می‌شود که کیفیت عکاسی P9 در مقایسه با P8 بهتر باشد. دارامی اعلام کرد که همکاری بین هواوی و لایکا به طور رسمی ثبت شده و هیچ شرکت دیگری نمی‌تواند با همکاری لایکا از این پتنت در دوربین موبایل‌اش استفاده کند. سپس در مورد سیستم فوکوس سه‌تایی گوشی P9 و مزایای‌اش در حالت‌های مختلف عکاسی گفته شد. در آخر هم رابط کاربری (UI) دوربین P9 و این موضوع که این رابط کاربری دقیقا مشابه رابط کاربری دوربین‌های شرکت لایکا است، مطرح شد.

در بخش سوم سخنان مدیر ارشد بازاریابی هواوی در ایران، در مورد فناوری‌های انحصاری این گوشی سخن گفته شد. ابتدا به حسگر اثرانگشت سه بعدی و قابلیت‌های ویژه‌اش و سپس تراشه‌ی جدید Kirin 955 اشاره شد. در مورد قابلیت استفاده از شکاف دوم سیم‌کارت برای کارت حافظه هم سخن گفته شد. فناوری‌های Smart Wi-Fi برای سوییچ به سیگنال قوی‌تر، سیستم آنتن‌دهی جدید و باتری ۳ هزار میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع، معرفی شدند.

Huawei_P9_Conference14

پس از معرفی P9، دارامی مدل بزرگ‌تر این گوشی، یعنی P9 پلاس را معرفی کرد. طبق گفته‌ی دارامی، P9 پلاس ۶ برتری اصلی در مقایسه با P9 دارد:

۱. نمایشگر ۵٫۵ اینچی با همان ضخامت P9 معمولی.

۲. باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پخش ۱۴ ساعت ویدیوی HD به صورت مداوم.

۳. بلندگوهای استریو در بالا و پایین گوشی.

۴. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار.

۵. قابلیت Press Touch که چیزی مشابه Force Touch در گوشی آیفون 6s است و می‌تواند میزان فشار را روی صفحه در دو مرحله تشخیص دهد.

۶. حسگر مادون قرمز برای استفاده از گوشی به عنوان کنترل از راه دور.

در پایان اعلام شد که هنوز تاریخ یا قیمت عرضه‌ی P9 پلاس در ایران مشخص نشده است.

خریداران هواوی P9 با گارانتی رسمی می‌توانند از دو امکان جدید بهره‌مند شوند: ۱. اگر گوشی‌تان خراب شود، نماینده‌ی هواوی، گوشی را درب منزل تحویل گرفته و به تعمیرگاه می‌برد. پس از تعمیر هم، گوشی را درب منزل به کاربر تحویل می‌دهد. ۲. گارانتی هواوی P9 در مقایسه با P8، سه ماه بیش‌تر شده است.

پس از معرفی این دو گوشی، در مورد فعالیت‌های بازاریابی هواوی در رابطه با P9 در خارج و داخل ایران گفته شد. هواوی با دو بازیگر مطرح هالیوود یعنی Scarlett Johansson و Henry Cavill برای ویدیوهای بازاریابی این گوشی همکاری کرده است. این دو قرار است سفیر هواوی باشند. به جز این دو، تعدادی از عکاس‌های National Geographic و دیگر نشریه‌های مطرح جهان هم برای بازاریابی P9، با هواوی همکاری کرده‌اند.

Huawei_P9_Conference9

پس از صحبت‌های مدیر بازاریابی هواوی، نوبت به معرفی چند عکاس رسید؛ عکاسانی که با دوربین هواوی P9 تصاویر فوق‌العاده‌ای را ثبت کرده‌ بودند. یکی از آن‌ها خانم هدی رستمی بود. او که عکس‌اش در قرعه‌کشی عکس‌های گرفته‌شده با P9 اول شده بود، عکاسی با دوربین P9 را بسیار هیجان‌انگیز می‌دانست. از دید او، امکان عکاسی RAW، تنظیمات دستی و کیفیت کلی دو دوربین پشتی، از جمله نقاط مثبت P9‌ هستند. یادآوری می‌کنیم که P9 بدون نیاز به هیچ‌گونه اپلیکیشن متفرقه، قادر است تصاویر را به‌صورت RAW ثبت کند.

  • دیجی کاتالوگ
  • ۰
  • ۰

عکاسی و ویرایش حرفه‌ای با آیفون با اپلیکیشن MuseCam

اگر قصد دارید کنترل بیشتری هنگام عکاسی موبایل با آیفون داشته باشید قطعا باید از تنظیماتی که اپل برای اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین آیفون در نظر گرفته فراتر بروید. برای رسیدن به این مقصود تعداد بسیار زیادی اپلیکیشن در اپ استور وجود دارد ولی یک اپلیکیشن عکاسی جدید به نام MuseCam به‌طور مشخص از برخی قابلیت‌های منحصربه‌فرد بهره می‌برد که آن را از مابقی اپلیکیشن‌های عکاسی آیفون متمایز می‌کند. اپلیکیشن عکاسی MuseCam که هم برای گرفتن و هم برای ویرایش عکس طراحی شده، امکانات بسیار زیادی دارد که کمک می‌کند از دوربین آیفون خود بیش از آنچه تصورش را می‌کرده‌اید بهره ببرید.

ثبت عکس با اپلیکیشن عکاسی MuseCam

اجازه دهید از قابلیت‌های این اپلیکیشن در زمینه‌ی گرفتن عکس شروع کنیم. اپلیکیشن MuseCam در این زمینه کنترل کامل روی تمام جزئیات ممکن را فراهم می‌کند. اکثر اپلیکیشن‌های عکاسی دستی، شما را به استفاده از پله‌های استاندارد حساسیت ISO و سرعت شاتر محدود می‌کنند، ولی اپلیکیشن MuseCam امکان کنترل این تنظیمات را با دقت ۱ رقم فراهم می‌کند. برای مثال به‌جای این‌که تنها قادر باشید حساسیت را بین اعداد استاندارد ۲۰۰، ۴۰۰، ۸۰۰ و… تنظیم کنید، MuseCam به شکلی عجیب اجازه خواهد داد از اعداد کاملا دلخواهی نظیر ۲۰۴، ۴۳۲، ۸۴۲ و… استفاده کنید.

اپلیکیشن عکاسی آیفون MuseCam - عکاسی

ویرایش عکس با اپلیکیشن عکاسی MuseCam

در رابطه با ویرایش عکس‌هایی که گرفته‌اید یا آن‌هایی که از قبل در آرشیو شما بوده‌اند، اپلیکیشن MuseCam به مقدار مناسبی از اپلیکیشن عکاسی VSCO Cam الهام گرفته است. تاثیر VSCO Cam را می‌توانید در نام‌گذاری مجموعه‌های تنظیمات (Presets) آماده یا آیکون‌ها ببینید. اپلیکیشن عکاسی MuseCam چندین مجموعه از تنظیمات آماده را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر یا به‌صورت تک‌تک خریداری کنید.

اگر ترجیح می‌دهید که عکس‌های خود را به‌صورت دستی ویرایش کنید اپلیکیشن عکاسی MuseCam به پلتفرم ویرایش عکس فوق‌العاده قدرتمندی مجهز شده است. این پلتفرم ویرایش عکس به شما امکان کنترل کامل همه‌چیز از تنظیمات پایه نظیر میزان نوردهی (Exposure) و کنتراست تا تنظیم کروها (Curve) برای کانال‌های رنگی مجزا را فراهم می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار کارآمد MuseCam تاریخچه‌ی ویرایش نامحدود آن است که اجازه می‌دهد هر تعداد دلخواه از مراحل ویرایشی را که به عکس اصلی اعمال کرده‌اید لغو کنید.

اپلیکیشن عکاسی آیفون MuseCam - ویرایش عکس

هرگاه به ویرایشی رسیدید که بسیار از آن راضی هستید، اپلیکیشن عکاسی MuseCam این امکان را در اختیارتان قرار خواهد داد تا آن را برای استفاده‌های مجدد به‌صورت یک تنظیم آماده ذخیره کنید. این قابلیت هم جز قابلیت‌هایی است که بسیاری از اپلیکیشن‌های ویرایش عکس دیگر از آن بی‌بهره هستند.

درحالی‌که اپلیکیشن عکاسی MuseCam می‌تواند ادعای خود را مبنی بر داشتن رابط کاربری ساده تا حد زیادی ثابت کند ولی در موارد زیادی هم، به‌ویژه در ابتدای کار کردن با آن، ممکن است آن را شلوغ حس کنید. البته به‌محض این‌که به این اپلیکیشن عادت کنید و یاد بگیرید که هر آیکن نمایانگر چه عملکرد خاصی است، کار کردن با آن بسیار آسان‌تر خواهد شد.

دانلود اپلیکیشن عکاسی MuseCam

در حال حاضر امکان دانلود رایگان اپلیکیشن عکاسی MuseCam از اپ استور وجود دارد. بسته‌های تنظیمات آماده‌ی MuseCam بین ۲ تا ۳ دلار قیمت دارند. البته برای مدت محدودی امکان خریداری یک بسته که شامل ۴ مجموعه از محبوب‌ترین تنظیمات آماده‌ی این اپلیکیشن است با قیمت ۷ دلار فراهم شده.

  • دیجی کاتالوگ
  • ۰
  • ۰

20 اپلیکیشن اندرویدی از گوگل پلی

یکی از بهترین نکات در مورد اندروید این است که اپلیکیشن‌های آن نسبت به اپلیکیشن‌های آیفون آزادی خیلی بیشتری دارند. برخی از نوآورانه‌ترین اپلیکیشن‌ها تنها برای گوشی‌های اندرویدی ارائه شده‌اند؛ چرا که این اپلیکیشن‌ها کاری را انجام می‌دهند که iOS اجازه‌ی آن را نمی‌دهد. برای مثال برخی از این اپلیکیشن‌ها به شما اجازه می‌دهند کنترل چراغ LED گوشی هوشمند خود را برای ساختن نوتیفیکیشن‌های سفارشی به دست بگیرید، از صفحه‌نمایش گوشی خود فیلم تهیه کنید یا حتی برای خریدن اپلیکیشن‌های دیگر به‌صورت رایگان اعتبار کسب کنید. در این مطلب قصد داریم ۲۰ اپلیکیشن مختص اندروید را معرفی کنیم که احتمالا حسادت کاربران آیفون را برخواهد انگیخت. البته به شرطی که بیش از حد به دوستان اپلی خود فخر نفروشید!

اپلیکیشن Light Flow

۲۱ اپلیکیشن اندروید - Light Flow

اگر گوشی موبایل شما به چراغ نوتیفیکیشن LED مجهز باشد Light Flow اجازه خواهد داد برای نوتیفیکیشن‌های مختلف نظیر پیام کوتاه، ایمیل، تماس، یادآوری‌ها یا حتی افت شارژ باتری یک رنگ سفارشی تعریف کنید.

دانلود از گوگل پلی

اپلیکیشن Muzie

۲۱ اپلیکیشن اندروید - Muzie

Muzie یک پس‌زمینه‌ی زنده یا Live Wallpaper است که هر روز یکی از آثار مشهور هنری را به‌عنوان تصویر پس‌زمینه‌ی گوشی قرار خواهد داد.

دانلود از گوگل پلی

اپلیکیشن AppLock Face/Voice Recognition

۲۱ اپلیکیشن اندروید - AppLock Face/Voice Recognition

AppLock Face/Voice Recognition یک اپلیکیشن جالب است که اجازه می‌دهد از چهره و صدای خود برای باز کردن قفل گوشی و دسترسی به اپلیکیشن‌های قفل‌شده استفاده کنید. می‌توانید به‌دلخواه اپلیکیشن‌هایی را که باید از این روش برای دسترسی به آن‌ها استفاده کرد تعیین کنید. همچنین قابلیت زیرکانه‌های به نام «زنده بودن» (Liveness) هم در نظر گرفته شده که تنها در صورت حرکت کردن چهره قفل را باز خواهد کرد. این تکنیک برای جلوگیری از هک شدن سیستم با استفاده از عکس چهره‌ی صاحب گوشی به کار می‌رود.

دانلود از گوگل پلی

اپلیکیشن tTorrent

۲۱ اپلیکیشن اندروید - tTorrent

tTorrent یافتن و دانلود کردن تورنت‌ها را بسیار ساده می‌کند و  تمام امکانات و تنظیمات سایر نرم‌افزارهای محبوب دانلود تورنت را هم در خود دارد.

دانلود از گوگل پلی

اپلیکیشن AirDroid

۲۱ اپلیکیشن اندروید - AirDroid

AirDroid اجازه می‌دهد گوشی اندرویدی خود را با استفاده از رایانه کنترل کنید. همچنین می‌توانید فایل‌ها، متن‌ها و نوتیفیکیشن‌ها را بین دو گجت به اشتراک بگذارید.

دانلود از گوگل پلی

اپلیکیشن Solid Explorer

۲۱ اپلیکیشن اندروید - Solid Explorer

Solid Explorer یکی از بهترین مرورگرهای فایل برای اندروید است. مرورگر فایل اپلیکیشنی است که اجازه می‌دهد درست همانند کاری که روی یک رایانه انجام می‌دهید به فایل‌های ذخیره‌شده روی گوشی موبایل خود دسترسی داشته باشید. بنابراین اگر یک فایل ویدیویی را مستقیما از رایانه به گوشی منتقل کنید، مرورگر فایل کمک خواهد کرد آن را روی گوشی بیابید. علاوه بر این Solid Explorer دسترسی به سرویس‌های ابری نظیر Dropbox، Box، Google Drive، OneDrive، Mega و Owncloud را هم ممکن می‌کند.

دانلود از گوگل پلی

اپلیکیشن Audify

۲۱ اپلیکیشن اندروید - Audify

اگر در شرایطی قرار داشته باشید که خواندن نوتیفیکیشن‌ها دشوار یا خطرناک باشد Audify آن‌ها را با صدای بلند برای شما خواهد خواند. این اپلیکیشن می‌تواند با اتصال اسپیکر، هدست بلوتوث یا هدست معمولی به صورت خودکار شروع به کار کرده و نوتیفیکیشن‌ها را برایتان بخواند. برای مثال یکی از کاربردهای خوب Audify مواقعی است که در خودرو مشغول رانندگی هستید.

دانلود از گوگل پلی

اپلیکیشن HoverChat

۲۱ اپلیکیشن اندروید - HoverChat

HoverChat  پیام‌رسانی است که اجازه می‌دهد مکالمه‌ی خود را حتی هنگام استفاده از یک اپلیکیشن دیگر یا تماشای یک ویدیو ادامه دهید. ظاهر پنجره‌ی مکالمه را می‌توانید با تغییر اندازه و تعیین میزان شفافیت مطابق میل و هدف خود سفارشی کنید.

دانلود از گوگل پلی

اپلیکیشن UCCW

۲۱ اپلیکیشن اندروید - UCCW

UCCW اجازه می‌دهد برای صفحه‌ی هوم گوشی ویجت‌های شخصی خودتان را طراحی کنید. کافی است ابتدا یکی از پوسته‌های بی‌شمار را برای رسیدن به ظاهر شخصی خود برگزینید و سپس تعیین کنید که ویجت چه چیزی را نمایش خواهد داد. امکان انتخاب محتوای ویجت از میان گزینه‌های زیادی نظیر پیامک‌ها، تصاویر، وضعیت آب‌وهوا، ساعت، تقویم، وضعیت باتری، تماس‌های ازدست‌رفته، پیام‌های Gmail و موارد دیگر وجود دارد.

دانلود از گوگل پلی

اپلیکیشن Cover Lock Screen

۲۱ اپلیکیشن اندروید - Cover Lock Screen

 Cover Lock Screen شما را از دشواری گشتن میان صفحات زیاد برای یافتن اپلیکیشن مورد نظر رها می‌کند. اپلیکیشن Cover تشخیص می‌دهد که شما در خانه، محل کار یا در حال رانندگی هستید و اپلیکیشن‌هایی را بیش از همه در آن زمان‌های خاص به کار می‌برید روی صفحه‌ی قفل گوشی قرار می‌دهد.

دانلود از گوگل پلی

اپلیکیشن Drupe

۲۱ اپلیکیشن اندروید - Drupe

Drupe برای جمع کردن تمام اطلاعات تماس افراد در یک محل طراحی شده است. این اپلیکیشن اجازه می‌دهد ابتدا انتخاب کنید که قصد تماس برقرار کردن با چه کسی را دارید و سپس تصمیم بگیرید که چگونه این کار را انجام خواهید داد. وقتی‌که یک فرد را انتخاب کردید می‌توانید برای ارسال پیام یا تماس با او Facebook، WhatsApp، Telegram یا هر راه در دسترس دیگری را تنها با لغزاندن انگشت برگزینید.

دانلود از گوگل پلی

اپلیکیشن Mighty Text

۲۱ اپلیکیشن اندروید - Mighty Text

Mighty Text اجازه می‌دهد با استفاده از رایانه یا تبلت خود از طریق گوشی هوشمند اندرویدی به ارسال و دریافت پیامک بپردازید. این قابلیت برای زمانی که مشغول کار هستید و امکان نگاه کردن به گوشی را ندارید بسیار مناسب است.

دانلود از گوگل پلی

اپلیکیشن Google Opinion Rewards

۲۱ اپلیکیشن اندروید - Google Opinion Rewards

Google Opinion Rewards به شکلی ساده به شما پاداش می‌دهد: شما با پاسخ به برخی سوالات در یک نظرسنجی مشتریان که از سوی گوگل تنظیم شده شرکت می‌کنید و در مقابل برای خرید کردن از پلی استور اعتبار دریافت خواهید کرد. هرگاه که یک نظرسنجی جدید آماده باشد این اپلیکیشن برای شما یک نوتیفیکیشن ارسال می‌کند و شما قادر خواهید بود در ازای پر کردن آن ۱ دلار اعتبار بگیرید.

دانلود از گوگل پلی

اپلیکیشن Sky Map

۲۱ اپلیکیشن اندروید - Sky Map

این اپلیکیشن که در واقع نقشه‌ای از آسمان است ابتدا با نام Google Sky توسط خود گوگل برای آشنایی بیشتر مردم با ستارگان بالای سرشان تولید شده بود. با نشانه رفتن گوشی موبایل به‌سوی آسمان، Sky Map به شما نشان می‌دهد که در حال نگریستن به کدام صورت فلکی هستید.

دانلود از گوگل پلی

اپلیکیشن Lux

۲۰ اپلیکیشن اندروید - Lux

Lux اجازه می‌دهد کنترل بیشتری روی تنظیم روشنایی صفحه‌نمایش گوشی خود داشته باشید. می‌توانید روشنایی صفحه‌نمایش را برای مطالعه در شب از حداقل پیش‌فرض گوشی پایین‌تر ببرید. همچنین قابلیتی به نام Night Mode در نظر گرفته شده که می‌تواند با فرا رسیدن زمان غروب خورشید به‌صورت خودکار فعال شود.

دانلود از گوگل پلی

اپلیکیشن Cerberus anti theft

۲۰ اپلیکیشن اندروید - Cerberus anti theft

Cerberus anti theft علاوه بر امکان ردیابی گوشی به سرقت رفته قادر است کارهای بسیار زیاد دیگری را هم انجام دهد. برای مثال می‌توانید گوشی را با استفاده از وب‌سایت یا پیامک از راه دور کنترل کنید، حتی در حالت سایلنت یک پیام اخطار را روی گوشی به صدا درآورید، تمام اطلاعات خود را از روی گوشی پاک کنید، گوشی را با استفاده از یک کد قفل کنید، صدای محیط را از طریق میکروفون گوشی ضبط کنید، فهرست تماس‌های ورودی و خروجی را ببینید یا حتی خود اپلیکیشن Cerberus را پنهان کنید تا دزد متوجه آن نشود.

دانلود از گوگل پلی

اپلیکیشن Locale

۲۰ اپلیکیشن اندروید - Locale

Locale اپلیکیشنی برای خودکار کردن امور است. بدین معنی که با استفاده از آن می‌توانید گوشی خود را به‌گونه‌ای سفارشی کنید که بر اساس محلی که در آن هستید، تماس‌هایی که دریافت می‌کنید، میزان شارژ باتری، راستای قرارگیری گوشی یا زمان رفتارهای خاصی را از خود بروز دهد. برای مثال می‌توانید از آن بخواهید تا گوشی را با قرار دادن به پشت سایلنت کند یا با رسیدن شارژ باتری به ۲۰ درصد نور صفحه‌نمایش را به‌طور خودکار کاهش دهد.

دانلود از گوگل پلی

اپلیکیشن Tasker

۲۰ اپلیکیشن اندروید - Tasker

Tasker با در اختیار داشتن بیش از ۲۰۰ کنش داخلی یک اپلیکیشن خوب دیگر برای خودکار کردن واکنش گوشی در شرایط خاص است. می‌توانید کنش‌هایی سفارشی را بر اساس اپلیکیشن، زمان، روز، مکان، رویداد، ویجت یا میانبر تولید کنید. حتی پلتفرمی داخلی برای تولید و فروش اپلیکیشن‌های سفارشی شما در نظر گرفته شده است.

دانلود از گوگل پلی

اپلیکیشن Unclouded

۲۰ اپلیکیشن اندروید - Unclouded

Unclouded ابزاری عالی است که اجازه می‌دهد تمام درایوهای ابری خود را در یک محل مدیریت کنید. اگر شما از فضاهای ذخیره‌سازی ابری رایگان مختلف استفاده می‌کنید رفت‌وآمد مداوم بین آن‌ها می‌تواند کار دشواری باشد. اپلیکیشن Unclouded شما را قادر می‌کند حساب کاربری سرویس‌های مختلفی نظیر Dropbox، Google Drive، OneDrive، Box و Mega را هم‌زمان جستجو کنید.

دانلود از گوگل پلی

اپلیکیشن ADV Screen Recorder

۲۰ اپلیکیشن اندروید - ADV Screen Recorder

اگر به هر دلیل لازم باشد آنچه روی صفحه‌نمایش گوشی موبایلتان می‌گذرد را ضبط کنید با آیفون قادر به این کار نخواهید بود. اما در اندروید ADV Screen Recorder بدون نیاز به روت کردن اجازه می‌دهد از صفحه‌نمایش خود فیلم تهیه کرده و آن را برای استفاده‌های بعدی ذخیره کنید.

  • دیجی کاتالوگ
  • ۰
  • ۰

نقد و بررسی کتابخوان الکترونیک کیندل Oasis

کتاب‌های کاغذی بعضا سنگین هستند و به‌راحتی پاره می‌شوند و خیلی وقت‌ها نمی‌توان با یک دست با آن‌ها مطالعه کرد. از همین رو برخی افراد ترجیح می‌دهند از کتاب‌خوان‌ها به‌جای کتاب‌های کاغذی استفاده کنند. آمازون به‌عنوان یکی از نقش‌آفرینان اصلی در دنیای کتاب‌خوان‌ها، این مشکل کاربران را در سال 2007 میلادی و با نخستین کتاب‌خوان خود برطرف کرد. این سازنده، سال‌به‌سال کتاب‌خوان‌هایش را بهبود بخشید و اندازه‌ی آن‌ها را کوچک‌تر و باریک‌تر کرد. حال آمازون در سال 2016 میلادی، جدیدترین و بهترین کتاب‌خوان‌اش را به نام «کیندل Oasis» رونمایی و به بازار عرضه کرده است. اگر خیلی کنجکاو هستید بدانید این کتاب‌خوان تمام‌عیار آمازون چه تفاوت‌هایی با کیندل‌های نسل قبل خود دارد، باید به‌طور خیلی خلاصه بگوییم که Oasis باریک‌تر، سبک‌تر و درنهایت گران‌تر از تمام کیندل‎‌های گذشته است. علاوه بر این، شارژدهی دو ماهه‌ی این کتاب‌خوان می‌تواند هر کاربری را متعجب کند. البته لازم می‌دانیم که این موضوع را بگوییم که اگر یکی از کتاب‌خوان‌های قدیمی آمازون را دارید، Oasis تفاوت زیادی در نحوه‌ی تعامل شما با کتاب‌خوان ایجاد نمی‌کند. Oasis تنها برای کسانی مناسب است که می‌خواهند بهترین کتاب‌خوان بازار را صرف‌نظر از قیمت تهیه کنند.

            ‌

بیشترین شارژدهی در میان تمام کیندل‌ها

پیش از هر چیزی بیایید به بررسی و ریشه‌یابی نام این کتاب‌خوان آمازون بپردازیم. در زبان انگلیسی ‘Oasis’ به معنای واحه یا آبادی‌ای کوچک در بیابان وسیع است. مهم‌ترین دلیلی که سبب شد تا آمازون از این نام برای این کتاب‌خوان استفاده کند، شارژدهی خیره‌کننده‌ی آن است. سیستم شارژدهی این کتاب‌خوان به دو صورت است: نخست آنکه این کتاب‌خوان می‌تواند انرژی خود را از باتری تعبیه‌ شده در دستگاه یا باتری تعبیه‌شده در کاور چرمی‌اش بگیرد. Oasis با باتری خود تا دو هفته و با کاور و باتری می‌تواند نهایتا تا 9 هفته شارژ نگه دارد. ازاین‌رو اگر شما به سفری طولانی‌مدت بروید که دسترسی به برق و پاوربانک نداشته باشید، Oasis می‌تواند مانند یک «آبادی در بیابان» برایتان باشد و با آن هفته‌ها و ماه‌ها کار کنید. شاید برایتان عجیب باشد، ولی در طول چند روزی که ما با این کتاب‌خوان کیندل کار کردیم، کاملا فراموش کردیم که این دستگاه نیاز به شارژ هم دارد!

کاور کیندل

آمازون در بسته‌بندی Oasis یک کاور چرمی گنجانده است. البته همان‌طور که گفتیم این کاور، یک کاور ساده نیست. در قسمت پشتی این کاور، یک باتری تعبیه‌شده که ظرفیت آن سه تا چهار برابر بیشتر از باتری خود دستگاه است. این کاور چرمی و باکیفیت آمازون فاقد درگاه شارژ است و شارژ آن تنها از طریق درگاه microUSB که روی لبه‌ی بالایی کتاب‌خوان قرار دارد، صورت می‌گیرد. البته لازم به ذکر است که زمانی که کاور را به کتاب‌خوان وصل کنید، کاور به‌صورت خودکار دستگاه را شارژ می‌کند.

کاور

این کاور آمازون در سه رنگ مشکی، زرشکی و قهوه‌ای تولید شده که از نظر بافت کمی با هم تفاوت دارند. همچنین اتصال کاور به کتاب‌خوان به‌وسیله‌ی پنج پین صورت می‌گیرد که بر قاب ‌پشتی قرار گرفته‌اند. این پین‌ها، خاصیت آهنربایی خوب و قوی‌ای دارند و از فاصله‌ی چند سانتی‌متری، کاور را به خود جذب می‌کند.

باریک‌ترین، سبک‌ترین و مربعی‌ترین کیندل تولید‌شده

یک طرف کیندل Oasis به‌طور خیره‌کننده‌ای باریک است و طرف دیگر آن ضخامت نسبتا زیادی دارد. هدف مهندسان و طراحان آمازون از این نوع طراحی این بوده تا کاربر بتواند راحت‌تر کتاب‌خوان را در یک دست بگیرد. بگذارید با طرح یک مثال، این طراحی بی‌نظیر آمازون را بهتر برایتان معرفی کنیم. مطمئنا برای همه‌ی ما پیش‌آمده که در هنگام مطالعه‌ی یک کتاب قطور، قسمتی از صفحاتی را که مطالعه کرده‌ایم را در یک سمت جمع می‌کنیم تا بتوانیم کتاب را به‌راحتی در یک دست بگیریم. آمازون با الهام گرفتن از این حالت مطالعه‌ی کاربران با کتاب‌های کاغذی، توانسته تجربه‌ای فوق‌العاده در این محصول به وجود آورد. باریک‌ترین قسمت طراحی این کتاب‌خوان 3.4 میلی‌متر و ضخیم‌ترین قسمت آن 8.5 میلی‌متر است.

کیندل

البته ضخامت بسیار کم، تنها شگفتی کیندل Oasis نیست. این محصول به‌قدری ویژگی‌های مسحورکننده دارد که وسوسه می‌شوید تا حتی برای یک‌بار هم شده آن را به دست بگیرد و با آن کار کنید. دیگر صفت عالی‌ای که می‌توان در مورد Oasis به کار برد، «سبک‌ترین کیندل تولید شده» است. این کتاب‌خوان 6 اینچی تنها 131 گرم وزن دارد و با وصل کردن کاور به آن، وزن آن به 238 گرم می‌رسد.

آمازون با تولید کیندل Oasis نشان داد که طراحی کتاب‌خوان‌ها از همه‌چیز برایش مهم‌تر است. با عمیق‌تر شدن در این موضوع می‌توان متوجه شد که چه آینده‌ای در انتظار کیندل‌های بعدی آمازون است. چند سالی می‌شود که تجربه‌ی کاربری کیندل‌های آمازون تغییر زیادی پیدا نکرده است. شاید به خاطر همین باشد که کاربرانی که یکی از نسل‌های قدیمی کتاب‌خوان‌های آمازون مانند Paperwhite یا کیندل نسل هفت را دارند، چندان مایل نیستند تا دستگاه خود را به‌روز کنند. البته این موضوع را هم باید بیان کرد که کتاب‌خوان‌ها مانند اسمارت‌فون‎ها وسایلی نیستند که کاربر بخواهد پس از یک سال استفاده، مدل جدیدتر آن را بگیرد.

کیندل Oasis، کتاب‌خوانی برای تمام شرایط نوری

چند سالی می‌شود که استاندارد اندازه‌ی نمایشگر کتاب‌خوان‌های آمازون، به شش اینچ رسیده است. آمازون برای کتاب‌خوان جدیدش سنت‌شکنی نکرده و از همان اندازه‌ی 6 اینچی استفاده کرده است. در ظاهر اندازه‌ی نمایشگر Oasis با کیندل‌های قبلی هیچ تفاوتی ندارد. اما این تمام ماجرا نیست. اگر دقت کرده باشید، نمایشگر کیندل‌های قبلی،  مستطیل‌‌شکل بود. با وجود آنکه ابعاد Oasis معادل 143 در 122 میلی‌متر است و باید آن را مستطیل دانست، اما در واقع این کتاب‌خوان مربعی‌تر از کیندل‌های قبلی است. نوشته‌ها در نمایشگر 300PPI نمایشگر Oasis بسیار واضح و شفاف است و ما به مشکل خاصی با آن برخورد نکردیم.

کتابخوان

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که کاربران با نمایشگر کیندل‌های قدیمی به‌خصوص کیندل Paperwhite داشتند، چراغ‌های LED آن بود. Paperwhite دارای چهار چراغ LED است که در لبه‌های بالا و پایین آن قرار دارد. نخست اینکه این چراغ‌ها به‌گونه‌ای هستند که اگر از زاویه به آن‌ها نگاه کنید، می‌توانید آن‌ها را ببینید. اما موضوع بدتر از آن، حاشیه‌های بالا و پایین آن هستند که اندکی روشن‌تر از بقیه‌ی قسمت‌ها به نظر می‌رسند. خوشبختانه هیچ‌کدام از این مشکلات در Oasis وجود ندارد. Oasis دارای ده چراغ LED است که در لبه‌های سمت راست و چپ آن تعبیه ‌شده‌اند. به لطف این ویژگی می‌توان حتی در تاریک‌ترین محیط‌ها هم به مطالعه با این کتاب‌خوان پرداخت. علاوه بر این، انعکاس نور در نمایشگر این کتاب‌خوان بسیار کم است و به‌راحتی می‌توانید در زیر تابش نور مستقیم آفتاب هم با آن کار کنید و کتاب بخوانید. بنابراین باید گفت که Oasis به‌‌‎گونه‌ای طراحی شده که می‌توان در هر شرایط نوری از آن استفاده کرد.

اما ازنظر ما تنها نکته‌ی منفی نمایشگر Oasis، نبود حسگر روشنایی خودکار است. البته زمانی نبود این ویژگی در Oasis برایتان غیرقابل‌قبول می‌شود که بدانید آمازون در نسل قبلی این کتاب‌خوان یعنی کیندل Voyage از این حسگر استفاده کرده بود.

سیستم‌عامل و تجربه‌ی کاربری

بگذارید حرف آخرمان در مورد تجربه‌ی خواندن کتاب در Oasis را در همین ابتدا برایتان بگوییم. امکانات و ویژگی‌های نرم‌افزاری به کار رفته در این کتاب‌خوان تفاوت زیادی با بقیه‌ی کتاب‌خوان‌های آمازون ندارد. ازاین‌رو باید بگوییم که تجربه‌ی کاربری Oasis مشابه بقیه‌ی کیندل‌ها است. این کتاب‌خوان آمازون درست مانند Vayage یا Paperwhite با قابلیت X-Ray همراه است و به شما این امکان را می‌دهد که معنی کلمات، شخصیت‌های داستان و محل‌های تاریخی را با نگه‌داشتن روی کلمات ببینید. Word Wise دیگر قابلیت جذابی است که در این کتاب‌خوان آمازون هم حضور دارد. با فعال کردن آن از منوی تنظیمات، کتاب‌خوان به‌صورت خودکار معنی برخی کلمات سخت را در بالای آن نشان می‌دهد. در این صورت دیگر حواستان در حین خواندن به پیدا کردن معنی کلمات پرت نمی‌شود.

در قسمت ضخیم این کتاب‌خوان دو کلید فیزیکی قرار دارد که به‌وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید صفحات کتاب را عوض کنید. به‌صورت پیش‌فرض کلید بالایی برای رفتن به صفحه‌ی بعد و کلید پایینی برای بازگشت به صفحه‌ی قبل است. اگر از عملکرد این نوع کلیدها خوشتان نمی‌آید و دوست دارید جای آن‌ها برعکس باشد، می‌توانید از منوی تنظیمات آن را تغییر دهید. البته به‌غیراز این دو کلید، می‌توانید با لمس نمایشگر هم صفحه‌ی کتاب‌ها را ورق بزنید.


فرق نمی‌کند که راست‌دست هستید یا چپ‌دست. ازهرجهتی که کتاب‌خوان Oasis را در دست بگیرید، دستگاه به‌صورت خودکار، نمایشگر را به سمت شما می‌چرخاند. البته برای استفاده Oasis در حالت افقی (لنداسکیپ) می‌بایست از منوی تنظیمات، این حالت را فعال کنید.

اما به جرات می‌توان گفت که مهم‌ترین دغدغه‌ی کاربران ایرانی در مورد کتاب‌خوان‌ها، پشتیبانی آن‌ها از فایل‌های PDF فارسی و چگونگی نصب دیکشنری فارسی در آن است. به‌طور خلاصه باید بگوییم که Oasis و تمام کیندل‌های آمازون از PDF های فارسی پشتیبانی می‌کنند و برای نصب دیکشنری فارسی در این کتاب‌خوان‌ها باید فایل دیکشنری Babylon را دانلود کنید (این فایل به‌صورت فایل zip است). پس از دانلود برنامه، می‌بایست فایل englishpersiandictionary.prc را داخل پوشه‌ی dictionaries در کیندل کپی کنید. لازم به ذکر است که سازوکار نصب بقیه‌ی دیکشنری‌ها در کیندل‌ها نیز به همین صورت است.

Oasis در نمایش برخی فایل‌های PDF فارسی که به‌صورت عکس هستند هیچ مشکلی ندارد. اما برای آن دسته از PDF هایی که در آن‌ها هدر، فوتر و حاشیه‌های صفحه به هم می‌خورند، می‌توانید از برنامه‌ی K2PDFOPT استفاده کنید. این نرم‌افزار، فایل‌ها را برای اندازه‌ی کیندل 6 اینچی شما بهینه می‌کند.

جمع‌بندی

آیا کیندل Oasis با توجه به قیمتش، ارزش خرید دارد؟ برای کاربران حرفه‌ای و کسانی که پرداخت هزینه‌ی زیاد برای یک کتاب‌خوان، آن‌ها را به مضیقه نمی‌اندازد، بله و در غیر این صورت خیر.

درمجموع باید بگوییم که Oasis، کتاب‌خوانی نیست که بتوان آن را به همه‌ی کاربران توصیه کرد. این محصول باریک‌ترین، سبک‌ترین و لوکس‌ترین کتاب‌خوانی است که آمازون تاکنون تولید کرده. اما آن چیزی که سبب می‌شود تا ما آن را به همه توصیه نکنیم، قیمت بالای آن است. قیمت بسیار بالای این کتاب‌خوان در مقایسه با مدل‌های قبلی کیندل سبب شده تا حتی طرفداران دو آتشه‌ی کتاب‌خوان‌های آمازون هم قدری در خرید آن مردد شوند. اما بگذارید آن روی دیگر سکه را هم به شما نشان دهیم. Oasis در مقایسه با دیگر کتاب‌خوان‌های دیگر آمازون انگیزه بیشتری به کاربر می‌دهد تا با آن کتاب‌های الکترونیکی بخواند. دلیل اصلی این موضوع هم طراحی کم عیب‌و‌نقص و جذاب کتاب‌خوان Oasis است.

مزایا

  • وزن و ضخامت بسیار کم
  • وجود کاور در بسته‌بندی محصول
  • شارژدهی دو ماهه (با احتساب باتری کاور)
  • ارگونومی خوب دستگاه
  • قابل استفاده در تاریکی مطلق و زیر تابش آفتاب

‌معایب

  • نبود حسگر روشنایی خودکار
  • قیمت زیاد
  • دیجی کاتالوگ
  • ۰
  • ۰

راهنمای خرید لپ تاپ تا قیمت 2 میلیون تومان

لپ تاپ ارزان بهتر است یا تبلت یا ...؟

یکی از گرفتاری های شیرین! این دوره گیر کردن بین انتخاب لپ تاپ، تبلت، نوت بوک و ... است.ما برای انتخاب شما پیشنهاداتی داریم که لپ تاپ ارزان بهتر است یا لپ تاپ دسته دوم یا تبلت...

اگر قصد خرید لپ تاپ دارید ولی نمیدانید با توجه به بودجه ای که برای انجام اینکار کنار گذاشته اید کدام برند با چه مشخصاتی برای شما کاربردی می باشد این مقاله را بخوانید . در میان صدها مدل و ده ها برند ، انتخاب یک لپ تاپ مناسب کار سختی می باشد و حتما باید قبل از خرید مشاوره بگیرید . همانطور که میدانید لپ تاپ ها از نظر کیفیت ساخت ، شکل ظاهری ، نوع کاربری با یکدیگر متفاوت می باشند ، همین موضوع باعث می شود که درست ندانید چه برندی با چه مشخصاتی می تواند نیاز شما را بر آورده کند . با من همراه باشید . 

معمولا خریداران مشخصات سخت افزاری برایشان مهم است تا شکل ظاهری ، البته نه اینکه ظاهر یک لپ تاپ مهم نباشد ولی بسته به نوع کاربری ممکن است متفاوت باشد .
معمولا لپ تاپ های ایسوس قیمت بالاتری نسبت به مدل های مشابه دارند و دلیل این موضوع کیفیت ساخت محصولات این برند نمی باشد . البته این قیمت چشمگیر نیست و حداکثر در حدود 10 درصد می باشد . با توجه به این توضیحات 5 لپ تاپ تا قیمت 2 میلیون تومان را در ادامه به شما معرفی می کنم . 


Lenovo B5180 I7 8GB 1TB 2GBLenovo B5180

کمپانی لنوو پس از حضور موفق مدل خوش قیمت B5080، این محصول را به روز رسانی کرده و مدل B5180 را روانه بازار کرده است. بدنه و طراحی کلی این مدل دستخوش تغییرات خاصی نشده و شبیه به همان نسل قبلی است و تنها سخت افزارهای آن ارتقاء یافته اند. با ترتیبی که در این سری از پردازنده مرکزی نسل جدید Skylake شرکت اینتل در کنار پردازشگر گرافیکی سری M300 شرکت AMD استفاده شده است. وزن B5180 حدودا 2.3 کیلوگرم است و ضخامت دستگاه به 25 میلی‌متر می‌رسد که برای چنین دستگاهی عادی تلقی می‌شود. از سوی دیگر، طراحی زیبای این لپ‌تاپ ارزش خرید آن را بالا برده است.
کیبورد جزیره‌ای به همراه عمقی که جایگاه کیبورد دارد، غیر از زیبایی، ارگونومی خاصی دارد و در هنگام تایپ، احساس لذت‌بخشی را به کاربر منتقل می‌کند. جنس بدنه از پلاستیک مرغوب و مات مقاوم در برابر جذب اثرانگشت ساخته شده است. صفحه‌ی نمایش HD این لپ‌تاپ از نوع پنل TN است. از ‌قوت‌های این صفحه‌ی نمایش، روکش مات آن است که از بازتاب نور محیط به‌خوبی جلوگیری می‌کند. این مدل B5180 از پردازنده‌ی کم‌مصرف اما پرقدرت اینتل Core i7 6500U با پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon M330 و رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی یک ترابایتی بهره می برد. سری B5180 با قیمت مناسبی که دارند، می توانند یکی از انتخاب های مناسب و به روز برای کاربری های معمول و نیمه حرفه ای روزمره باشند.

 


لپ تاپ 15 اینچی 450 G3 اچ پی HP ProBook 450 G3 i7 8GB 1TB 2GB 15 inch Laptop 6HP ProBook 450 G3

محصولات سری ProBook 450 اچ پی همیشه انتخاب مناسبی به‌عنوان یک لپ‌تاپ چندمنظوره برای استفاده در محیط‌های کاری و خانگی بوده‌اند. این دستگاه‌ها کارایی بالا، امکانات متعدد، بدنه زیبا و مقاوم و البته قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند. جدیدترین مدل از این محصولات ProBook 450 G3 نام دارد که در اصل چهارمین نسل از این سری محسوب می‌شود.
 کیبورد جزیره‌ای و تاچ‌پد 450 G3 نمونه‌های ساده و معمولی اما مناسب برای کار کردن طولانی مدت هستند که با نوع کاربری این محصول همخوانی دارند. پورت‌های ورودی و خروجی متعددی روی لبه‌های این لپ‌تاپ تعبیه شده که برای اتصال انواع ابزارهای جانبی مناسب هستند؛ هرچند که جای نسل جدید پورت USB type-C در بین آن‌ها خالی‌ست. سخت‌افزار این محصول در بخش‌های پردازنده مرکزی و پردازشگر گرافیکی به‌روز رسانی شده و در پیکره‌بندی آن از نسل جدید پردازنده‌های Skylake اینتل و سری M300 پردازشگرهای AMD Radeon استفاده شده است. مدل ProBook 450 G3 – B مجهز به پردازنده مرکزی Core i5 6200U، پردازشگر گرافیکی Radeon R7 M340 با دو گیگابایت حافظه اختصاصی، 8 گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه داخلی است که به راحتی قادر به اجرای برنامه‌های نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای هستند. البته طبیعتا به دلیل نوع کاربری این محصول، نباید توقع اجرای نرم‌افزارهای سنگین سه‌بعدی‌سازی یا تدوین فیلم را از آن داشته باشید. یک باتری 4 سلولی لیتیوم یونی هم وظیفه توان‌رسانی به این دستگاه را دارد که در شرایط معمول وبگردی با اتصال WiFi تا حدود 4:30 الی 5 ساعت روشن ماندن آن را تضمین می‌کند. در مجموع نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری ProBook 450 G3 اچ پی با بدنه خوش‌ساخت، صفحه‌ی نمایش مات، پورت‌های متعدد و سخت‌افزار به‌روز، می‌توانند انتخابی مناسب برای کاربری‌های روزانه، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای با قابلیت پاسخگویی به انواع نیازهای کاربران باشند.


لپ تاپ 156 اینچ e560 لنوو lenovo thinkpad e560 i5 8gb 1tb 2gb 15 inch Lenovo ThinkPad E560

 شرکت لنوو سری لپ‌تاپ‌های محبوب ThinkPad پانزده اینچی خود را به نسل جدید پردازنده‌های اینتل تحت عنوان Skylake مجهز کرده و مدل ThinkPad E560 را روانه بازار کرده است. این محصولات خوش‌ساخت به دلیل کیفیت خوبی که دارند، جزو محصولات رده کاربری صنعتی لنوو محسوب می‌شوند که البته برای استفاده‌های خانگی، اداری و حرفه‌ای هم مناسب هستند. سری جدید این لپ‌تاپ از لحاظ ساختار کلی بدنه و شکل ظاهری نسبت به نسل قبلی تغییرات چندانی نداشته و از همان پلاستیک مشکی مات همیشگی ساخته شده است. صفحه‌نمایش 15.6 اینچی این مدل هم یک نمونه معمولی با پنل TFT و کیفیت HD است که معمولا در محصولات میان‌رده یا حتی رده‌پایین شاهد آن هستیم. خوش‌بختانه روکش این صفحه مات است که استفاده از آن را در شرایط و محیط‌های مختلف ممکن ساخته است. مهم‌ترین و بارزترین برتری این سری جدید در سخت‌افزار به‌روز آن است. مهم‌ترین و بارزترین برتری این سری جدید در سخت‌افزار به‌روز آن است. این مدل مجهز به یک پردازنده Core i5 6200U از نسل جدید Skylake با فرکانس پایه 2.3 گیگاهرتز و 3 مگابایت حافظه نهان (کش) است که جزو مدل‌های خوب در بین پردازنده‌های کم‌مصرف سری U به‌شمار می‌رود. استفاده از این پردازنده مرکزی علاوه بر توان پردازشی مناسب برای امور نیمه حرفه ای، میزان مصرف انرژی را به‌خوبی کاهش داده که در میزان نگهداری شارژ باتری تاثیر قابل توجهی دارد. پردازشگر گرافیکی هم ساخت شرکت AMD از مدل Radeon R7 M370 با دو گیگابایت حافظه اختصاصی است که برای انجام امور معمول روزمره و برنامه‌های نیمه حرفه‌ای و حتی حرفه‌ای مناسب است.

امکانات جانبی مانند درایو نوری و پورت‌ها و اتصالات هم در این مدل کامل و کافی بوده و تنها تغییر در این بخش نسبت به نسل قبلی در پورت‌های USB است. به ترتیبی که ترکیب یک پورت USB2.0 و دو پورت USB3.0 به سه پورت USB3.0 تبدیل شده که تنوع کمتر اما کارایی بالاتری دارد. شکل ظاهری، ساختار و عملکرد کیبورد و تاچ‌پد هم تغییر خاصی نداشته و لنوو از همان نمونه همیشگی در سری محصولات ThinkPad خود استفاده کرده است. در مجموع این مدل جدید از لحاظ کارایی، ساختار، قیمت و امکانات یک لپ‌تاپ ارزشمند محسوب می‌شود.

 


ASUS X554LJ ASUS X554LJ

 سری X لپ‌تاپ‌های ایسوس همیشه به عنوان یک دستگاه مالتی مدیای ارزان قیمت، محبوب کاربران و خریداران بوده است. این لپ‌تاپ‌ها در اندازه‌های 15 اینچی و 14 اینچی تولید شده‌اند و به خاطر قیمت مناسبی که دارند توانسته‌اند آمار فروش خوبی را به خود اختصاص دهند. ایسوس در برخی از مدل‌های سری X از سخت‌افزارهای میان‌رده استفاده کرده و با کمی پایین آوردن کیفیت ساخت شاسی و استفاده از پلاستیک به جای فلز، قیمت نهایی محصول را رقابتی و ایده‌آل می‌کند. در مدل X554LJ ایسوس از همین فرمول بهره برده و محصولی ارزشمند را تولید کرده است. مجموعه پردازنده مرکزی سری Core i5 اینتل، پردازشگر گرافیکی سری NVIDIA GeForce GT 920M و 4 گیگابایت رم برای اجرای بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌ها در حد متوسط مناسب است. این دستگاه از لحاظ ابعاد یک محصول باریک یا کوچک به‌شمار نمی‌رود اما با این حال وزن 2300 گرمی آن برای حمل و جابجایی مناسب است. به واسطه‌ی پورت‌های متعدد موجود در دو طرف لپ‌تاپ هم می‌توان انواع ابزارهای جانبی یا صفحه‌ی نمایش‌های جداگانه را به آن متصل کرد. کیبورد جزیره‌ای و تاچ‌پد یک ‌تکه این محصول هم کارایی بالایی دارد و می توان ساعت‌ها بدون خستگی با آنها کار کرد.


HP Pavilion AB100NEHP Pavilion AB100NE

لپ‌تاپ‌های شرکت «HP» از تنوع بسیار زیادی برخوردارند و هر نوع محصول با کانفیگ‌های مختلف را می‌توان در بین آن‌ها پیدا کرد، از رده پایین و اقتصادی تا رده بالا و حرفه‌ای. یکی از این سری محصولات «15-ab100ne» است که ظاهر زیبا و سخت‌افزار به‌روزی دارد. مانند تمامی محصولات سری پاویلیون، بدنه این مدل هم از پلاستیک تیره رنگ فشرده ساخته شده که دوام و کیفیت خوبی دارد. این بدنه در برابر فشار و خمش و پیچش هم مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. سطح مات این بدنه هم میزان کمتری اثرانگشت و لکه را به نسبت سطوح براق به خود جذب می کند. صفحه‌نمایش 15.6 اینچی به‌کار رفته در این مدل یک مدل کاملا معمولی بوده و البته انتظار نمونه بهتری هم از آن نداشتیم. در این صفحه از پنل TFT با کیفیت HD با روکش براق استفاده شده است. وجود بلندگوهای ساخت شرکت معتبر Bang & Olufsen می‌تواند از نقاط قوت این مدل محسوب شود که تماشاکردن فیلم و گوش‌دادن موسیقی را لذت‌بخش‌تر کرده است. در پیکره‌بندی این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی مرکزی AMD A10-8780P استفاده شده که ازجمله مدل‌های جدید AMD محسوب می‌شود. قرارگرفتن پردازشگر گرافیکی AMD Radeon R7 M360 با 2 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی، 8 گیگابایت رم و حافظه داخلی 1 ترابایتی در کنار این پردازنده‌ی مرکزی هم 15-ab100neرا برای انجام امور عادی روزمره کاملا آماده و ایدئال کرده است. عوامل دیگری مانند کیبورد جزیره‌ای باکیفیت، تاچ‌پد یک‌تکه با حساسیت بالا و پورت‌های متعدد و متنوع ازجمله USB 3.0، HDMI، شبکه LAN و کارت‌خوان SD ارزش خرید این محصول را افزایش می‌دهد. درمجموع اگر قصد خرید یک لپ‌تاپ زیبا، خوش‌ساخت، بادوام، به‌روز و کاربردی برای انجام امور روزمره خود را دارید، این محصول می‌توانند یکی از انتخاب‌های شما باشد.


معرفی تبلت زیر 200 هزار تومان

تبلت زیر 200 هزار تومان با امکان نصب سیمکارت ، مکالمه و اتصال به اینترنت یکی از پرفروش ترین کالاهای دیجیتال در ماه‌های اخیر بوده است.برای معرفی بهترین تبلت‌ها این چند خط را مطالعه کنید.
  • دیجی کاتالوگ
  • ۰
  • ۰

فعالیت های اپراتورهای مجازی

یکی از اصول تمام بازارهای موفق دنیا در هر زمینه ای، افزایش رقابت بین ارائه دهندگان خدمات در آن حوزه است. برای مثال می توانید صنعت خودروسازی آلمان را در نظر بگیرید که با رقابت بلندمدت و دیرپای دو کمپانی مرسدس و BMW و همچنین اتخاذ سیاست های صحیح دولتی حالا به بزرگترین قطب خودروسازی جهان تبدیل شده و هر یک از اتومبیل های ساخت این دو شرکت به نوعی مشخص کننده معیارهای ساخت ماشین های مدرن به حساب می آیند. از جمله موارد مشابهی که می توان در بازار داخلی به آن اشاره کرد، حوزه اپراتورهای همراه است. تا پیش از حضور تالیا و ایرانسل، همراه اول (که پیش از این با نام دیگری شناخته میشد) تنها شرکت ارائه دهنده سرویس های تلفن همراه در کشور بود اما پس از افزایش رقابت، این مصرف کنندگان بودند که از شرایط بهره بردند.

هر چند که نمی توان کیفیت خدمات ارائه شده به کاربران تلفن های همراه در کشور را رضایت بخش ارزیابی کرد و انتقادهای جدی به کیفیت خدمات و قیمت های موجود وارد است، با این حال باز هم می توان تائید کرد که افزایش رقابت قادر به بهبود شرایط به نفع مصرف کنندگان است. در این راستا معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از موافقت با راه اندازی 16 اپراتور مجازی موبایل در کشور خبر داده است. به گفته صادق عباسی احتمالا تعدادی از این 16 اپراتور فعالیت خود را تا پایان سال آغاز خواهند کرد. ظاهرا 50 میلیون شماره برای اختصاص به اپراتورهای مجازی در نظر گرفته شده و شرکت هایی که سریعتر فعالیت خود را آغاز کنند می توانند از شماره های اختصاصی برای کاربران خود استفاده کنند. به گفته عباسی پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورهای مجازی، ارائه سرویس های نوینی همچون سرویس های ارزش افزوده خانگی و تجاری به کاربران است تا بتوانند در کنار سرویس های رایجی همچون دیتا، مکالمه و پیامک بازار خوبی برای خود به وجود آورند. به گفته وی نرخ خدمات پایه مکالمه و دیتا روی سیم کارت های اپراتورهای مجازی تفاوتی با اپراتورهای فعلی نخواهد داشت.


  • دیجی کاتالوگ